Sněmovní volby 2025

2) Budete podporovat zastavení reformy základního školství, která rozvolnila učivo a přidala ideologické prvky green dealové a genderové výchovy, aby se škola vrátila ke kvalitnímu vzdělání a respektu rodinných hodnot?

Vysvětlení:

Současná reforma rámcových vzdělávacích programů (RVP), schválená ministrem Bekem (STAN), zcela zrušila jasně definované učivo a místo něj obsahuje jen vágně formulované očekávané výsledky učení. Nové RVP kladou důraz na hodnoty a průřezová témata jako wellbeing, ochranu životního prostředí a gender, které nejsou neutrální, ale podporují ideologické směry green dealu a genderu. Místo pevného zaměření na základní znalosti a dovednosti žáků je nová reforma spíše (pře)výchovná, často v rozporu s hodnotami definovanými ve školském zákoně. Tento vývoj zasahuje do ústavou zaručeného práva rodičů na primární výchovu jejich dětí.

Co požadujeme?

  • Jednoduchou reformu RVP, která přinese jednoznačná kritéria vzdělávacích výstupů bez ideologických vlivů
  • Vytvoření učebnic, které se zaměří na kvalitní vzdělání bez převýchovy a budou dostupné i pro děti z méně příznivého sociálního prostředí
  • Zásadní omezení vlivu politických neziskovek s ideologickou agendou ve školství
  • Audit resortu školství a projektů financovaných z EU a dodržení doporučení NKÚ
  • Posílení rodičovských práv ve vzdělávacím systému.
Vysvětlivky:

Ano

Ne

Nevím

Bez odpovědi

Upřesnění odpovědi

V seznamu kandidátů jsou pouze ti, kteří nějakým způsobem reagovali na email s našimi dotazy. Oslovili jsme všechny, jejichž kontakt je veřejně dohledatelný.

Kandidát Strana Kraj Odpověď Text
Bc. Petra Absolonová MBA
15
Jihomoravský kraj
Ano
Ano,souhlasím zcela,školský systém má děti vzdělávat, nestavět na ideologických,genderových a greendeal tendencích.
Mgr. Jiří Adámek
17
Ústecký kraj
Ano
Pavel Ambrož
7
Praha
Ano
Jednotné školní osnovy mateřských a základních škol. Učebnice zdarma na základních a středních školách. Školy mají kvalifikované pedagogy, nepotřebují spolupracovat s žádnými (ne)ziskovkami. Dějiny se mají prezentovat jako fakta, nikoliv jako ideologický výklad. mateřské a základní školství by měl český stát zvládnout ze svého rozpočtu. Dotace z ciziny by měly být především na získání znalostí k rozvoji oborů na středních a vysokých školách, které přinesou následný pokrok v hospodářství. Za mého mládí rodiče (i při často stejném pracovním nasazení jako je dnes) své děti vychovávali a dbali, aby se potomci učili - nechápu, proč to dnes mnohým nejde!
Mgr. Lucie Ambrozková
15
Jihomoravský kraj
Nevím
Souhlasím, že ideologie do výchovy dětí nepatří, ale Vaše návrhy jsou příliš obecné, a proto se k nim nemohu vyjádřit.
MUDr. Romana Bělohlávková
5
Vysočina
Ano
V rámci svého poslaneckého působení jsem na půdě sněmovny uspořádala konferenci s názvem "Ztráta identity" - sešli se zde odborníci z řad psychologů, učitelů, sportovních lékařů a také lidé, kteří sami podstoupili změnu pohlaví. Genderová dysforie je velkým problémem dětí a mládeže tohoto času. Uznávání "normálnosti" požadavků adolescentů a pubescentů na změnu pohlaví často končí tragicky. Jsem bytostně přesvědčena o tom, že musíme bojovat za zachování hodnot, na kterých je naše západní civilizace vystavěna. Musíme trvat na tom, že škola nesmí být místem, kde se vedou hodnotové války, a kde dostávají prostor ti, kteří nenesou žádnou zodpovědnost a žádné následky. Nesmíme dopustit, aby se odchylka od normy stala normou.
Marek Benda
4
Praha
Ano
Ano, ale nevím, do jaké míry je to z pozice jednotlivého poslance možné. MŠMT má při přípravě osnov velkou autonomii. Přirozeně se mi nelíbí jakákoliv nepřiměřená ideologizace školství. Ne všechno, co nové osnovy obnáší, je asi nutné seškrtat, třeba matematika bude na základních školách dokonce v něčem náročnější, ale přiznávám, že některé změny nejdou dobrým směrem. Termíny, které se objevily během příprav rámcových vzdělávacích programů, jako „genderový řád je utvářen a vynucován autoritami“ nebo „tradicionalisticky pojaté trvání neměnných rolí“ u ožehavých LGBT témat jsou samozřejmě za hranou. Také zcela nesouzním s přístupem nemotorně upřednostňovat kompetence před znalostmi. Ze strany chemického průmyslu např. zaznělo, že z vágně pojaté chemie by se pomalu stala druhá občanská výchova. Mám pocit, že s vaničkou se tu vylévá i dítě.
Zdeněk Benda
12
Královéhradecký kraj
Ano
Inkluze citelně poškodila vzdělávání. Děti nejsou stejné, ani jejich schopnosti nejsou stejné. Nadané děti musí mít možnost rozvíjet svoje nadání a slabší jedinci musí dostat speciální podporu, aby obstáli ve společnosti. Smíchání všech vrstev nepomáhá nikomu.
Mgr. Libor Bláha MBA
5
Jihomoravský kraj
Ano
Petr Bohuslávek
5
Jihočeský kraj
Ano
JUDr. Vladimíra Bondarenková D.E.A., MBA
4
Praha
Ano
Souhlasím, i v tomto duchu vystupuji jako zastupitelka Prahy 13 i na sociálních sítích.
Lukáš Bouma
7
Středočeský kraj
Ano
Bc. Otakar Březina
1
Vysočina
Ano
Jakákoliv ideologie musí ze školství zmizet
Ing. Milan Bureš
19
Plzeňský kraj
Ano
Mgr. Petr Čech
19
Ústecký kraj
Ano
Oldřich Černý
4
Středočeský kraj
Ano
Jsme primárně proti green dealu i genderu tlačené ideologickými politickými neziskovkami! Zasadíme se vrátit školství opět tam, kde se při výuce používá zdravý rozum a neblbnou se dětem hlavy obdobnými nesmysly a zvrácenostmi. Navrátíme učňovské a odborně řemeslné obory do koncepce vzdělávání, ať nemusíte na řemeslníka čekat půl roku!
Mgr. Václav Cinádr
6
Plzeňský kraj
Ne
MUDr. Barbora Daňhová MHA
23
Středočeský kraj
Ano
Jaroslav Demčák
5
Liberecký kraj
Ne
MUDr. Alena Dernerová
26
Ústecký kraj
Ano
Mgr. Nataša Diatková
31
Středočeský kraj
Ano
RVP jsou špatné a ukazují krizi českého školství…mojí prioritou je reforma školství, která vychází z modelu 8plus2 a dále zrušení CERMAT testů, obory SŠ aktualizovat k zájmu studentů a především dle požadavků trhu práce…je nutné komplexně přestavět české školství a vnímání vzdělávání..více na mém webu
Ing. Ivo Dienelt
24
Moravskoslezský kraj
Ano
Ing. Mgr. Tomáš Doležal
3
Středočeský kraj
Ano
Mgr. Bc. Jana Dvořáková
9
Praha
Ano
Zásadní chybou mimo inkluze ve školství bylo zrušení jednotných osnov a zavedení rámcových vzdělávacích programů.
Dana Fábryová
12
Ústecký kraj
Ano
Denisa Fidlerová
9
Olomoucký kraj
Ano
Ideologie a gender do školské nauky nepatří. Děti to jen mate.
Ing. Jana Filipovičová
7
Jihomoravský kraj
Ano
Ráda bych podpořila návrat základního školství k jasně definovanému učivu a důrazu na kvalitní vzdělávání. Malé děti potřebují především pevné základy – čtení, psaní, počítání, orientaci ve světě – nikoliv ideologické trendy. Tyto moderní a hodnotově sporné obsahy mohou mít místo spíše až na středních školách, kde už mladí lidé dokážou přemýšlet kriticky a vytvářet si vlastní názor. V primárním vzdělávání bych je používala jen okrajově a vždy s respektem k rodinám.
Bc. Tomáš Fišera
13
Středočeský kraj
Ano
Jiří Fořt DiS.
13
Praha
Ano
Určitě, výuka ideologií (LGBT, Green Deal atd.) nemá ve škole co dělat, podobně jako politické neziskovky. Škola má vzdělávat, vychovávat má rodina.
Mgr. Milan Fritz
17
Zlínský kraj
Ano
Rodičovská práva ve vzdělávacím systému považuji za dostatečná.
Ing. Pavel Frydrych
10
Praha
Ano
Ing. Jarmila Fuchsová
6
Ústecký kraj
Ano
Zdeněk Gerstner
23
Jihomoravský kraj
Ano
Bc. Matěj Gregor
1
Moravskoslezský kraj
Ano
Jakožto učitel absolutně odmítám ideologické zásahy do výuky prostřednictvím "nenápadných" úprav RVP, učebnic aj. Motoristé navrhují kompletní audit učebnic, které mají schvalovací doložku MŠMT a mohou tedy být používány při výuce ve škole. Taktéž zastavíme financování jakýchkoliv dalších projektů neziskových organizací, které vedou k politické podjatosti ve výuce. Rodičům dále umožníme omluvit dítě z výuky bez udání důvodu, pokud je ve výuce mimoškolní aktivita či program ve spolupráci s lidmi mimo pedagogický sbor.
Michal Gulyáš
4
Středočeský kraj
Ano
Mgr. Bc. Jindřich Havelka DiS., MBA
12
Středočeský kraj
Ano
Ing. Petr Havelka DiS.
30
Jihomoravský kraj
Ano
Jednoznačně.
Tomáš Havlík
2
Vysočina
Ano
Mgr. Šimon Heller
15
Jihočeský kraj
Ano
Mgr. Mojmír Heryán
15
Zlínský kraj
Ano
Ideologie samozřejmě do školství nepatří. Zavádíme to co jinde ruší.
Ing. Zdeněk Hlaváč
5
Plzeňský kraj
Ano
Matěj Hlavatý
3
Královéhradecký kraj
Bez odpovědi
Volím lásku pro všechny.
Michal Hnátík
13
Karlovarský kraj
Ano
Mgr. Michal Hořínek
11
Moravskoslezský kraj
Ano
PhDr. Jaroslav Hrabovský Ph.D.
34
Jihomoravský kraj
Ano
Současná reforma školství je netastná, Od zavedení inkluze ve školách se děje jeden kopanec ve ve školství za druhým. Školství potřebuje reformní změny po vzoru severských států evropy, jako je např. Švédsko.
Ing. Vladimír Hromek
24
Praha
Ano
Bc. Petr Hrubiško
17
Jihočeský kraj
Ano
Hnutí SPD dlouhodobě upozorňuje, že reforma rámcových vzdělávacích programů vede k rozkladu kvalitního školství. Vzdělávání má stát na pevných základech – čtení, psaní, počítání, dějepisu a dalších klíčových znalostech – nikoli na vágních formulacích a průřezových tématech, které slouží k ideologické převýchově. Naším cílem je návrat k tradičnímu vzdělávacímu systému, který rozvíjí schopnosti dětí a podporuje rodinné hodnoty, nikoli experimentuje s ideologickými projekty. Škola má vzdělávat, ne převychovávat.
Mgr. Anna Hrudková
9
Středočeský kraj
Ne
Jako pedagog a bývalá ředitelka nesouhlasím se stanovením konkrétních cílů a osnov. Je to pro výuku příliš svazující. V některých předmětech je potřeba revize, ubrání méně podstatných věcí pro reálný život.
Zdeněk Hruška
9
Plzeňský kraj
Ano
Bc. Soňa Humpolíčková
11
Vysočina
Ano
Mgr. Jana Ivanov Maksoudová
16
Ústecký kraj
Ano
škola má především vzdělávat a ne ideologicky formovat. Jsem pro to, aby děti dostaly informace adekvátní věku, a to i ohledně sexuality a různých odchylek, ale nikoliv pro to, aby jim byly "vymývány mozky" tím, že změna orientace je lék na všechny jejich problémy... Stejně tak politika by měla zůstat ve formě informativní, a to i ta, která se právě nehodí vládní garnituře. Jsem naprosto proti deformaci dějin podle aktuální politické situace a pro podporu zdravého úsudku dětí na základě dostatku informací ze všech úhlů pohledu.
Ing. Bc. Erik Jahnický MPA, MBA, DBA
7
Pardubický kraj
Ne
Osobně vnímám reformu RVP, že dává školám volnost, dětem smysl, rozvíjí jejich dovednosti a kritické myšlení a zároveň respektuje práva rodičů.
Mgr. Jakub Janda
5
Moravskoslezský kraj
Ano
Mgr. Libor Janíček
10
Plzeňský kraj
Ne
Myslím si, že tato otázka i vysvětlení jsou koncipovány „slušně“ řečeno návodně. Jsem pro reformu školství jako celku s důrazem na odklon od encyklopedických znalostí a důrazem na finanční a občanskou gramotnost, péči o ducha i tělo, podporu kreativity a samostatnosti u dětí.
Radek Januš
18
Zlínský kraj
Ano
Ing. Pavel Jelínek PhD.
2
Olomoucký kraj
Ano
Jiří Jordán
31
Jihomoravský kraj
Ano
Ing. Aleš Juchelka
2
Moravskoslezský kraj
Ano
Mgr. Kateřina Jurigová
10
Středočeský kraj
Ano
V minulém roce jsem se jako občan zapojila do připomínkování návrhu nových RVP a s většinou zmíněných bodů se ztotožňuji. Školní půda by neměla být zneužívána k prosazování agendy, která do škol nepatří, a zásahům do hodnotového světa dětí, který se má odvíjet především od vlastní rodiny.
Ing. Jan Kadlec
4
Jihočeský kraj
Ano
Bronislav Kalvoda
4
Liberecký kraj
Ano
Naprostý souhlas. Zvrácené ideologie do škol nepatří.
Mgr. Robert Kaše
7
Plzeňský kraj
Ano
prof. Ing. Eva Kislingerová CSc.
20
Praha
Nevím
Princip jasně definovaného učiva v rámci RVP je v nové podobě zachován, nesouhlasím s vašim hodnocením, které není objektivní. Podobně Green Deal není ideologický směr, ale konkrétní hospodářsko-ekonomický projekt, který se nám nemusí líbit, nemusíme souhlasit s jeho podobou, ale to není otázka školství. V nových RVP oceňují důraz na ochranu přírody, životního prostředí a cirkulární hospodářství. Požadavek „jednoznačných kritérií vzdělávacích výstupů“ je obecně ve školství problematický, protože školství našeho období především musí pěstovat schopnost mladých lidí inovativně řešit problémy, samostatně pracovat a podporovat schopnost diskuse i týmové práce. jakkoliv se to konzervativně laděným lidem nemusí líbit, realita je taková, že mechanické vědomosti jsou a stále více budou nahraditelné AI a obecně technickým pokrokem, robotizací a automatizací. Individuální schopnosti kreativních přístupů naopak umožní dnešním dětem uplatnění na budoucím trhu práce. Zároveň jsem přesvědčena, že dosavadní reformy jdou tímto potřebným směrem jen částečně a nikoliv dostatečně.
Mgr. Jan Klán
2
Středočeský kraj
Ano
Dr.-Ing. Michal Klusáček
1
Královéhradecký kraj
Ano
Miloš Koblas
2
Liberecký kraj
Ano
Mgr. Jiří Kobza
5
Středočeský kraj
Ano
Václav Kočí
15
Plzeňský kraj
Ano
Mgr. Aleš Kocourek
14
Jihomoravský kraj
Ano
Mj. je potřeba podpořit i výchovné působení školy a postavení učitele, aby děti k němu měli respekt jako k autoritě.
Mgr. Tomáš Kohoutek MBA
6
Ústecký kraj
Ano
Ing. Mgr. Dominik Kolder
7
Moravskoslezský kraj
Bez odpovědi
Ing. Kateřina Konečná
1
Moravskoslezský kraj
Ano
Ing. Mojmír Kotas
21
Moravskoslezský kraj
Ano
Zdeněk Kotouš
7
Královéhradecký kraj
Ano
doc. JUDr. Zdeněk Koudelka Ph.D.
3
Jihomoravský kraj
Ano
Ing. Václav Král
2
Jihočeský kraj
Ano
RNDr. Miroslav Kubásek Ph.D.
10
Jihomoravský kraj
Ano
Školy mají především učit děti kvalitní znalosti a dovednosti, které potřebují do života – čtení, psaní, matematiku, jazykové a technické dovednosti. Reforma by neměla být o ideologii, ale o kvalitě vzdělávání a férovém přístupu. Podporuji to, aby rodiče měli větší jistotu, že škola respektuje jejich roli ve výchově, a aby učivo bylo jasné, přehledné a bez zbytečných politických vlivů. Moderní témata jako ochrana životního prostředí nebo prevence násilí se mají vyučovat věcně a prakticky, ne ideologicky.
Ing. David Kváč
21
Středočeský kraj
Ano
ano jednoznačně
Ing. Pavla Kvapilová
11
Pardubický kraj
Bez odpovědi
Celý tenhle bod je podle mého názoru ideologický nesmysl. Je to ideologie proti ideologii. Jsem pro celkovou reformu školství jako takového. Například posílení výuky dějin 20. století. A je vtipné, že za tímto “prorodinným” projektem jsou samé politické neziskovky. Není vám to blbý?
Stanislav Kvěch
12
Karlovarský kraj
Ano
Mgr. Lenka Labudová
29
Středočeský kraj
Ano
Nesouhlasím se současnou reformou, kterou schválil ministr Bek.
Bc. Vojtěch Langr
8
Pardubický kraj
Ne
Pokud nepřipravíme děti na život ve společnosti, tak jednoznačná kritéria vzdělávacích výstupů budou k ničemu. Děti musí vědět co je finanční odpovědnost, problematika životního prostředí, jak pracovat s informacemi (včetně ověřování informací), základní problémy fyzického i psychického zdraví nebo sexuality, ale zdravá informovanost není problém. Diktování učiva není správná budoucnost školství, předání informací a umožnění studentům se rozhodnout co je jejich životní úděl, to je správná cesta vpřed.
Karol Lesný
22
Jihočeský kraj
Ano
Ano, sám mam jednodítě v "alternativní" škole, a jsem velice zklamán úrovní výuky i znalostí.
MUDr. Václav Lhotský
4
Vysočina
Ano
Ing. Jaromír Lón
9
Olomoucký kraj
Ano
Josef Macek DiS.
22
Olomoucký kraj
Ano
Jako pedagog s patnáctiletou praxí vím, že škola má především kvalitně vzdělávat, nikoliv šířit jakékoliv ideologie. Reforma RVP je nutná pro stanovení jednoznačných kritérií vzdělávacích výstupů, které jsou například stanoveny v 5. a 9. ročníku základní školy. Důležitá je také podpora a mentoring pedagogických pracovníků, jejich pozitivní motivace k dalšímu vzdělávání a otevřený přístup k novým metodám výuky, aby byla moderní a především efektivní. Rodiče by určitě měli mít právo se více zapojovat do celého výchovně vzdělávacího procesu.
RNDr. Milan Macek CSc.
26
Praha
Ano
Jsem pro zrušení RVP a zavedení osnov.
Mgr. Petr Macinka
1
Jihomoravský kraj
Ano
Výkon zelených věrozvěstů z hnutí STAN povařujeme za tragédii českého školství. Gender pryč, zelené ideologie pryč, indoktrinace dětí pryč
PhDr. Ivana Mádlová Ph.D., MBA
1
Plzeňský kraj
Ano
JUDr. Mag. iur. Michal Malacka Ph.D., MBA
4
Olomoucký kraj
Ano
Podporuji návrat k poctivému vzdělávání, které děti naučí číst, psát, počítat a rozvíjet jejich znalosti v přírodních i společenských vědách. Škola má vychovávat k odpovědnosti a kritickému myšlení, ne k ideologii. Reforma má umožnit moudré a racionální změny a garantovat skutečné kvality vzdělávání. Například finanční gramotnost, cizí jazyky a vést k realistickému životu v digitální době. Chci, aby se škola vrátila k pevným základům, spolupracovala s rodiči a respektovala rodinné hodnoty a potřeby, protože to je nejlepší cesta, jak děti připravit na život v dnešní realitě.
Dipl.-Pol. Jana Maláčová MSc.
1
Praha
Bez odpovědi
Mgr. David Mánek
17
Liberecký kraj
Ano
Jan Mareček
18
Královéhradecký kraj
Ano
Jiří Mareš
19
Ústecký kraj
Ano
Věra Maříková
12
Karlovarský kraj
Ano
Mgr. Karel Mašlík
15
Moravskoslezský kraj
Ano
Ing. Jan Matějka
3
Vysočina
Ne
České školství není v dobré kondici, je potřeba jeho komplexní reforma. Současná reforma RVP toho obsahuje mnohem více, než zde trochu návodně píšete. Neříkám, že s ní souhlasím ve všem, neříkám, že je dostatečná, ale se směrováním, které zde popisujete také nejsem stoprocentně v souladu.
Bc. Jakub Matuška
14
Jihomoravský kraj
Ne
Ing. Jiří Matuszek CSc.
27
Moravskoslezský kraj
Ano
Bc. Karla Mikešová
4
Jihomoravský kraj
Ano
Mgr. Zdeněk Milata
14
Středočeský kraj
Ano
Proti Strateii 2030+ a bezobsažného RVP se vymezuji od jejího schválení (mimochodem - schválil to Plaa s Babišem - Bek jen realizuje jejich záměry. Mé články na tato témata jsou zde: https://www.krajskelisty.cz/stredocesky-kraj/26404-politicka-pripravka-do-skol-schvalena-v-tichosti-skoro-na-tajnacku-take-neni-divu-pojdme-hovorit-o-skolstvi-s-ucitelem.htm
Monika Moravcová MBA
8
Moravskoslezský kraj
Ano
Jiří Motyčka
7
Pardubický kraj
Ne
Radek Mráz
5
Královéhradecký kraj
Ano
Tady není o čem debatovat, okamžité zastavení.
Peter Mrázek
24
Praha
Ano
Samozřejmě jde o to, aby mladý člověk získal nejen jistou sumu základních vědomostí, ale i dovednost s nimi pracovat. A samozřejmě je výchova věcí rodičů a výuka věcí školy.
Dott. Mag. Radka Murasová
6
Karlovarský kraj
Ano
MUDr. Mgr. Ctirad Musil
3
Olomoucký kraj
Ano
Škola nějakou formou politicky indoktrinuje děti vždy a v každém režimu. To není až tak nepřirozené a vlastně to ani nejde odstranit, pokud učivo neomezíme jen na exaktní přírodní vědy. Politickou indoktrinací je i pouhá výuka literatury, cizího jazyka, dějepisu, nebo občanské nauky. Jde však o to, zda je obsah takového působení na děti v souladu se společností, kterou obývají, nebo se jedná o vliv zvenčí, který má za cíl vytvořit generaci loajální k cizím zájmům.
Ing. Patrik Nacher
2
Praha
Ano
Ing. Petra Nachtmann Gajičová
12
Karlovarský kraj
Ne
Jsem přesvědčená, že děti potřebují nejen pevné znalosti, ale i dovednosti pro život v dnešní době. Reforma má přinést více důrazu na praktické učení, kritické myšlení a spolupráci, což považuji za cestu ke kvalitnímu vzdělání. Zároveň je pro mě důležité, aby škola zůstala v respektu k rodičům a jejich hodnotám a aby vzdělávání nebylo zneužíváno k jednostranné ideologii.
David Najman DBA, LL.M.
14
Pardubický kraj
Ano
Ing. Jaroslav Najman
10
Liberecký kraj
Ano
Každá ideologie je škodlivá. Tvorba učebnic není v dnešní době nutná. Základy pro další vzdělávání. Rodiče se mají starat o výchovu a né o vzdělávání.
Bc. Petra Nečadová
18
Vysočina
Ano
MUDr. Vít Němeček MBA
13
Liberecký kraj
Ano
Richard Nosek MBA
19
Pardubický kraj
Ano
Bc. Vítězslav Novák
17
Praha
Ano
Mgr. Nina Nováková
8
Středočeský kraj
Ano
Mám několik změn připravených
Bc. Petra Novotná DiS.
2
Plzeňský kraj
Ano
Naprosto souhlasím. Do škol žádné ideologické směry nepatří. Škola se má primárně zaměřit na všeobecné vzdělávání a dovednosti, umět číst, psát a počítat, znát historické souvislosti a fakta, biologické zákonitosti atd., nikoliv vnucovat dětem "zelené" ideologie a mnohdy doslova úchylné nesmysly o několika pohlavích, Jak všichni víme, pohlaví jsou jen dvě - v přírodě samec a samice, v lidské společnosti muž a žena.
Mgr. Jiří Novotný
6
Středočeský kraj
Ano
Žádné politické neziskovky a jiné nesmysli do škol nepatří.
Mgr. Šárka Oharková
25
Praha
Ano
Ing. Simona Ondroušková
15
Jihomoravský kraj
Bez odpovědi
Radek Onodi
20
Ústecký kraj
Ano
Mgr. Jana Parajňáková
11
Karlovarský kraj
Ano
Mgr. Patrik Pařil
4
Jihomoravský kraj
Ano
Mgr. Tomáš Pasterný
6
Zlínský kraj
Ne
Ing. Monika Petrová Ph.D.
17
Středočeský kraj
Ano
Ve škole se mají děti učit. Green výchova, LGBT a jiné nesmysly do školy nepatří.
Bc. Michaela Pincová MBA
16
Praha
Ano
Ano, podporuji návrat důrazu na kvalitní vzdělání bez ideologických experimentů. Jako matka vím, jak důležité je, aby škola byla bezpečným a apolitickým prostředím, které se zaměřuje na základní znalosti a dovednosti, nikoli na výchovu podle ideologických trendů. Děti potřebují stabilitu, jasná pravidla a respekt ke své rodině. Program Hnutí ANO klade důraz na návrat k tradičním hodnotám, rovné šance pro všechny bez ohledu na rodinné zázemí a na zamezení zbytečné politizace výuky. Podporuji jednoduchou, přehlednou školní reformu a důsledné zapojení rodičů do diskuse o obsahu výuky.
Zdeněk Plecitý
23
Ústecký kraj
Ano
Mgr. Jan Pleskač
21
Středočeský kraj
Ano
Bc. Petra Quittová
6
Jihomoravský kraj
Ano
Mgr. Lukáš Rada
7
Plzeňský kraj
Ano
JUDr. Jindřich Rajchl
1
Moravskoslezský kraj
Ano
Rovněž přidáním povinné etické východy ve velké časové dotaci, pro vštěpování mravních základů a tradičních rolí souvisejících s biologickým uzpůsobením (děvče, chlapec) a ochotou k oběti a zodpovědnosti.
Mgr. et Mgr. Radek Rákos
28
Středočeský kraj
Ne
Jako učitel mohu potvrdit, že RVP není svatým grálem – vždy záleží i na tematickém plánu konkrétního učitele. Škola má být prostředím, které vzdělává o světě kolem nás tak, aby žáci nebyli později překvapeni realitou. To, že bychom z výuky vynechali jiné kultury, etnika nebo genderové otázky, neznamená, že přestanou existovat. Stejně tak klimatická změna je reálná a vědecky doložená. Pokud budeme dělat, že se nás netýká, problém se tím nevyřeší. Úkolem školy není určovat, jaký svět má být, ale učit o tom, jaký skutečně je.
Petra Rédová Fajmonová BSc.
4
Jihomoravský kraj
Ano
Ano, budu podporovat zastavení této reformy. Škola má děti učit kvalitnímu vzdělání – číst, psát, počítat, orientovat se v historii, přírodních vědách a praktickém životě. Ne má být nástrojem ideologie. Odmítám, aby se do osnov pod záminkou „modernizace“ vkládaly green dealové nebo genderové prvky, které nemají se skutečným vzděláváním nic společného. Škola má být místem, kde se ctí respekt k rodině, k tradicím a k hodnotám, na kterých stojí naše společnost. Podpořím návrat ke vzdělávání, které bude náročné, kvalitní a férové vůči všem dětem, bez indoktrinace.
Mgr. Monika Rejzková MBA, LL.M.
20
Středočeský kraj
Ano
Ing. Ján Ridzoň
8
Plzeňský kraj
Ano
Martin Říha
7
Jihomoravský kraj
Ano
Marek Rossi
8
Jihomoravský kraj
Ano
Mgr. Pavel Rozbroj
33
Moravskoslezský kraj
Ano
Ano jako bývalý speciální pedagog a učitel na základní škole vím z vlastní zkušenosti co způsobila na školách inkluze,genderová výchova , Green Deal a různé neziskovky. Takže všechny vaše návrhy podporuji.
Radek Rozvoral
2
Středočeský kraj
Ano
Ing. Helena Ryšavá
10
Plzeňský kraj
Ano
JUDr. Jan Rytíř PhD.
11
Olomoucký kraj
Ano
Ideologie nemají ve školách co dělat, ale spíš než posílení rodičovských práv, u kterých jako rodič nevidím nedostatečnost, budu prosazovat posílení práv pedagogů ve vzdělávacím procesu. Pedagog musí mít vynutitelnou autoritu, aby mohl zajistit řádný průběh výuky.
Petr Šajner
28
Středočeský kraj
Ano
Richard Schleis
8
Vysočina
Ano
Již Masaryk psal, že děti se mají učit svobodě. Rozhodně nové vymývání mozku, po vzoru Bolševiků, které tady prosazuje vládní (protektorátní) koalice do škol nepatří.
Gabriela Sedláčková
1
Olomoucký kraj
Ano
Ano, jistě. V rámci programu o školství o tom výrazně hovoříme. Navíc chceme zrušit inkluzi.
Mgr. Marta Semelová
5
Praha
Ano
Ing. Markéta Šichtařová
1
Praha
Ano
Ing. Martin Šilhan Ph.D., MBA
15
Středočeský kraj
Ano
2) Budete podporovat zastavení reformy základního školství, která rozvolnila učivo a přidala ideologické prvky green dealové a genderové výchovy, aby se škola vrátila ke kvalitnímu vzdělání a respektu rodinných hodnot? Ano, stoprocentně. Jsem přesvědčen, že na úrovni základních škol by měl být většina výuky naprosto jednotná a centrálně stanovená MŠMT, bez nesmyslů typu RVP.
Ing. Josef Šimůnek
16
Liberecký kraj
Ano
Milan Šír
17
Liberecký kraj
Ano
Ing. Martin Škorpík
34
Středočeský kraj
Ano
Mgr. Karel Sládeček
5
Moravskoslezský kraj
Ano
Václav Sladký
18
Plzeňský kraj
Ano
Ing. Vladimír Slávka
10
Vysočina
Ano
Martin Šlechta
4
Ústecký kraj
Ne
Ing. Karel Smetana
5
Olomoucký kraj
Ano
Mgr. Miroslav Šoukal
14
Praha
Ano
PaedDr. Martin Soural MBA, LL.M.
7
Olomoucký kraj
Nevím
Barbora Špicarová Stašková M.A.
5
Královéhradecký kraj
Ne
RVP ponechávají prostor konkrétní škole a potřebám žáků, rozhodně neslouží k nějaké indoktrinaci, jak podsouváte v otázce. Naopak tlak je na posílení kompetencí a individuální schopnosti. Cílem nových RVP je zajistit efektivní a moderní prostředí, které bude lépe připravovat děti na budoucí život v proměnlivém světě.
Daniel Sterzik
1
Jihomoravský kraj
Ano
Bc. Ester Stračánková
24
Moravskoslezský kraj
Ano
Vytvoření učebnic, které se zaměří na kvalitní vzdělání bez převýchovy a budou dostupné i pro děti z méně příznivého sociálního prostředí
Ludvík Šulda BBA
5
Olomoucký kraj
Ano
Luděk Švácha
5
Plzeňský kraj
Ne
Iveta Švancarová
19
Olomoucký kraj
Ano
RNDr. Ladislav Sýkora
19
Jihočeský kraj
Ano
Mgr. Milena Thalerová
16
Jihočeský kraj
Ano
RVP i tvorbu ŠVP jednotlivými školami považuji za velmi špatný krok našeho školství. Učitel má učit, k tomu je připraven, jeho úkolem nemůže být rozhodování, s jakými výstupy, kompetencemi má žák opouštět školu. To má být v gesci MŠMT a odborníků. Praxe ve školství mne utvrzuje v tom, že také inkluze dětem naprosto neprospívá.
Mgr. Miroslav Timura
9
Plzeňský kraj
Ano
Dr.-Ing. Milan Urban
2
Praha
Ano
Mgr. Jana Urbanová MBA
6
Liberecký kraj
Ano
RVP a jejich zavedení je převzato z předchozích vlád i se směrem, který z nich vyznívá. Reforma školství je nutná komplexní a zahrnující aplikace vývojových trendů společnosti 21.století! Prosazení odpovědnosti a významu vlivu rodiny na školní léta nejen s jejími právy.
PhDr. Ing. Mgr. et Mgr. Jiří Valenta DBA
6
Plzeňský kraj
Ano
Petr Vanka
18
Plzeňský kraj
Ano
Ing. Petr Vaňura
6
Jihomoravský kraj
Ano
PhDr. Soňa Vlaháčová
12
Ústecký kraj
Bez odpovědi
Souhlasím s revizí RVP, určitě by nemělo docházet k "převýchově", ani k ideologické agendě. Učebnice by měly být dostupné pro všechny děti. Rodiče musí mít práva na primární výchovu dětí, nesmí se tato práva omezovat. K tématům jako jsou wellbeing, ochrana životního prostředí a gender zastávám názor, že by děti s nimi měly být seznámeny, nežijí ve vakuu a tato témata jsou všude kolem diskutována. Na wellbeing je nahlíženo jako na komplexní koncept kvality života, který je závislý na spokojenosti s různými oblastmi života a schopnosti efektivně zvládat životní výzvy. Toto je pro děti důležité. Jsou různé aspekty wellbeingu, nelze na něj nahlížet jen jedním „pohledem“. Životní prostředí je všade kolem nás a děti by měly vědět, jak se chovat v přírodě a k přírodě. Toto téma považuji za velice důležité. Genderová výchova se snaží odbourat stereotypy a předsudky spojené s pohlavím, učí k respektování rozmanitosti a rovnosti mezi mužem a ženou. Tato výchova podporuje svobodný rozvoj osobnosti dítěte, ne spojený s tím, co se předurčuje mužům a co ženám, jaké jsou "mužské" a "ženské" role. Dnes nám již nepřipadá "divné", že ženy řídí např. autobus, nebo jsou muži na otcovské dovolené. Dříve toto nebylo možné. Od 1. února 2018 začala platit novela zákona o nemocenském pojištění, která zavedla novou dávku tzv. otcovskou dovolenou.
Ing. Radomír Volek
23
Ústecký kraj
Nevím
Spíše nesouhlasím s Vaším pohledem na věc. Naše školství se snad liberalizuje a boří některá dřívější tabu, ale stále jej nepovažuji za aktivistické, nicméně připouštím, že politické neziskovky mohou být problém. Rodiče mají nějaké možnosti volby a to včetně té, vychovávat a vzdělávat své děti individuálně. Pokud jde o ochranu ŽP, pak budování světlých zítřků s klapkami na očích jsme tu již měli. Stav životního prostředí je společnou hodnotou a výchova k jeho ochraně je výchovou ke vzájemné ohleduplnosti. Pokud svůj další rozvoj nezaložíme na přijetí principu trvalé udržitelnosti, pak již víme, že není dál za čím se honit. Dopady přirozeného (neregulovaného) rozvoje naší lidské společnosti se stávají limitem jejího dalšího růstu. Rozvoj civilizace v poslední 150 - 200 letech byl na dluh. Teprve až se tyto otázky podaří nějak uspokojivě vyřešit, tak teprve pak může být svět zase krásný a život v něm bezstarostný.
Mgr. Libor Vondráček
1
Jihočeský kraj
Ano
Mgr. Václav Vozábal
13
Středočeský kraj
Ano
Mgr. Marcela Vydrová MBA
14
Praha
Ano
Martin Záhoř
3
Plzeňský kraj
Ano
U posílení rodičovských práv - vše má nějakou míru, pokud by rodiče zastávali neortodoxní názory, nemělo by se na tyto požadavky pohlížet pozitivně - není mi v současné době znám rozsah posílení rodičovských práv - moc obecné.
Vanda Zámišová
29
Středočeský kraj
Ano
Bc. Michael Zelinka MBA
31
Praha
Ano
MUDr. Vladimír Zlínský
8
Zlínský kraj
Ano
PhDr. Petr Žůrek S.T.D.
13
Zlínský kraj
Ano

Zdroj databáze kandidátů: programydovoleb.cz

Kandidátům všech politických stran, hnutí a koalic, které se dlouhodobě v průzkumech pohybují nad 3,5% hranicí volitelnosti jsme položili 4 otázky, které považujeme za důležité z různých hledisek rodinné politiky.