Bc. Petra Absolonová MBA |
15
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Ano,souhlasím zcela,školský systém má děti vzdělávat, nestavět na ideologických,genderových a greendeal tendencích. |
Mgr. Jiří Adámek |
17
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Pavel Ambrož |
7
|
Praha
|
Ano
|
|
Jednotné školní osnovy mateřských a základních škol. Učebnice zdarma na základních a středních školách. Školy mají kvalifikované pedagogy, nepotřebují spolupracovat s žádnými (ne)ziskovkami. Dějiny se mají prezentovat jako fakta, nikoliv jako ideologický výklad. mateřské a základní školství by měl český stát zvládnout ze svého rozpočtu. Dotace z ciziny by měly být především na získání znalostí k rozvoji oborů na středních a vysokých školách, které přinesou následný pokrok v hospodářství. Za mého mládí rodiče (i při často stejném pracovním nasazení jako je dnes) své děti vychovávali a dbali, aby se potomci učili - nechápu, proč to dnes mnohým nejde! |
Mgr. Lucie Ambrozková |
15
|
Jihomoravský kraj
|
Nevím
|
|
Souhlasím, že ideologie do výchovy dětí nepatří, ale Vaše návrhy jsou příliš obecné, a proto se k nim nemohu vyjádřit. |
MUDr. Romana Bělohlávková |
5
|
Vysočina
|
Ano
|
|
V rámci svého poslaneckého působení jsem na půdě sněmovny uspořádala konferenci s názvem "Ztráta identity" - sešli se zde odborníci z řad psychologů, učitelů, sportovních lékařů a také lidé, kteří sami podstoupili změnu pohlaví. Genderová dysforie je velkým problémem dětí a mládeže tohoto času. Uznávání "normálnosti" požadavků adolescentů a pubescentů na změnu pohlaví často končí tragicky. Jsem bytostně přesvědčena o tom, že musíme bojovat za zachování hodnot, na kterých je naše západní civilizace vystavěna. Musíme trvat na tom, že škola nesmí být místem, kde se vedou hodnotové války, a kde dostávají prostor ti, kteří nenesou žádnou zodpovědnost a žádné následky. Nesmíme dopustit, aby se odchylka od normy stala normou. |
Marek Benda |
4
|
Praha
|
Ano
|
|
Ano, ale nevím, do jaké míry je to z pozice jednotlivého poslance možné. MŠMT má při přípravě osnov velkou autonomii. Přirozeně se mi nelíbí jakákoliv nepřiměřená ideologizace školství. Ne všechno, co nové osnovy obnáší, je asi nutné seškrtat, třeba matematika bude na základních školách dokonce v něčem náročnější, ale přiznávám, že některé změny nejdou dobrým směrem. Termíny, které se objevily během příprav rámcových vzdělávacích programů, jako „genderový řád je utvářen a vynucován autoritami“ nebo „tradicionalisticky pojaté trvání neměnných rolí“ u ožehavých LGBT témat jsou samozřejmě za hranou. Také zcela nesouzním s přístupem nemotorně upřednostňovat kompetence před znalostmi. Ze strany chemického průmyslu např. zaznělo, že z vágně pojaté chemie by se pomalu stala druhá občanská výchova. Mám pocit, že s vaničkou se tu vylévá i dítě. |
Zdeněk Benda |
12
|
Královéhradecký kraj
|
Ano
|
|
Inkluze citelně poškodila vzdělávání. Děti nejsou stejné, ani jejich schopnosti nejsou stejné. Nadané děti musí mít možnost rozvíjet svoje nadání a slabší jedinci musí dostat speciální podporu, aby obstáli ve společnosti. Smíchání všech vrstev nepomáhá nikomu. |
Mgr. Libor Bláha MBA |
5
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Petr Bohuslávek |
5
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
JUDr. Vladimíra Bondarenková D.E.A., MBA |
4
|
Praha
|
Ano
|
|
Souhlasím, i v tomto duchu vystupuji jako zastupitelka Prahy 13 i na sociálních sítích. |
Lukáš Bouma |
7
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Bc. Otakar Březina |
1
|
Vysočina
|
Ano
|
|
Jakákoliv ideologie musí ze školství zmizet |
Ing. Milan Bureš |
19
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Petr Čech |
19
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Oldřich Černý |
4
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Jsme primárně proti green dealu i genderu tlačené ideologickými politickými neziskovkami! Zasadíme se vrátit školství opět tam, kde se při výuce používá zdravý rozum a neblbnou se dětem hlavy obdobnými nesmysly a zvrácenostmi. Navrátíme učňovské a odborně řemeslné obory do koncepce vzdělávání, ať nemusíte na řemeslníka čekat půl roku! |
Mgr. Václav Cinádr |
6
|
Plzeňský kraj
|
Ne
|
|
MUDr. Barbora Daňhová MHA |
23
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Jaroslav Demčák |
5
|
Liberecký kraj
|
Ne
|
|
MUDr. Alena Dernerová |
26
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Nataša Diatková |
31
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
RVP jsou špatné a ukazují krizi českého školství…mojí prioritou je reforma školství, která vychází z modelu 8plus2 a dále zrušení CERMAT testů, obory SŠ aktualizovat k zájmu studentů a především dle požadavků trhu práce…je nutné komplexně přestavět české školství a vnímání vzdělávání..více na mém webu |
Ing. Ivo Dienelt |
24
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Mgr. Tomáš Doležal |
3
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Bc. Jana Dvořáková |
9
|
Praha
|
Ano
|
|
Zásadní chybou mimo inkluze ve školství bylo zrušení jednotných osnov a zavedení rámcových vzdělávacích programů. |
Dana Fábryová |
12
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Denisa Fidlerová |
9
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Ideologie a gender do školské nauky nepatří. Děti to jen mate. |
Ing. Jana Filipovičová |
7
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Ráda bych podpořila návrat základního školství k jasně definovanému učivu a důrazu na kvalitní vzdělávání. Malé děti potřebují především pevné základy – čtení, psaní, počítání, orientaci ve světě – nikoliv ideologické trendy. Tyto moderní a hodnotově sporné obsahy mohou mít místo spíše až na středních školách, kde už mladí lidé dokážou přemýšlet kriticky a vytvářet si vlastní názor. V primárním vzdělávání bych je používala jen okrajově a vždy s respektem k rodinám. |
Bc. Tomáš Fišera |
13
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Jiří Fořt DiS. |
13
|
Praha
|
Ano
|
|
Určitě, výuka ideologií (LGBT, Green Deal atd.) nemá ve škole co dělat, podobně jako politické neziskovky. Škola má vzdělávat, vychovávat má rodina. |
Mgr. Milan Fritz |
17
|
Zlínský kraj
|
Ano
|
|
Rodičovská práva ve vzdělávacím systému považuji za dostatečná. |
Ing. Pavel Frydrych |
10
|
Praha
|
Ano
|
|
Ing. Jarmila Fuchsová |
6
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Zdeněk Gerstner |
23
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Bc. Matěj Gregor |
1
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Jakožto učitel absolutně odmítám ideologické zásahy do výuky prostřednictvím "nenápadných" úprav RVP, učebnic aj. Motoristé navrhují kompletní audit učebnic, které mají schvalovací doložku MŠMT a mohou tedy být používány při výuce ve škole. Taktéž zastavíme financování jakýchkoliv dalších projektů neziskových organizací, které vedou k politické podjatosti ve výuce. Rodičům dále umožníme omluvit dítě z výuky bez udání důvodu, pokud je ve výuce mimoškolní aktivita či program ve spolupráci s lidmi mimo pedagogický sbor. |
Michal Gulyáš |
4
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Bc. Jindřich Havelka DiS., MBA |
12
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Petr Havelka DiS. |
30
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Jednoznačně. |
Tomáš Havlík |
2
|
Vysočina
|
Ano
|
|
Mgr. Šimon Heller |
15
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Mojmír Heryán |
15
|
Zlínský kraj
|
Ano
|
|
Ideologie samozřejmě do školství nepatří. Zavádíme to co jinde ruší. |
Ing. Zdeněk Hlaváč |
5
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Matěj Hlavatý |
3
|
Královéhradecký kraj
|
Bez odpovědi
|
|
Volím lásku pro všechny. |
Michal Hnátík |
13
|
Karlovarský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Michal Hořínek |
11
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
PhDr. Jaroslav Hrabovský Ph.D. |
34
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Současná reforma školství je netastná, Od zavedení inkluze ve školách se děje jeden kopanec ve ve školství za druhým. Školství potřebuje reformní změny po vzoru severských států evropy, jako je např. Švédsko. |
Ing. Vladimír Hromek |
24
|
Praha
|
Ano
|
|
Bc. Petr Hrubiško |
17
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
Hnutí SPD dlouhodobě upozorňuje, že reforma rámcových vzdělávacích programů vede k rozkladu kvalitního školství. Vzdělávání má stát na pevných základech – čtení, psaní, počítání, dějepisu a dalších klíčových znalostech – nikoli na vágních formulacích a průřezových tématech, které slouží k ideologické převýchově. Naším cílem je návrat k tradičnímu vzdělávacímu systému, který rozvíjí schopnosti dětí a podporuje rodinné hodnoty, nikoli experimentuje s ideologickými projekty. Škola má vzdělávat, ne převychovávat. |
Mgr. Anna Hrudková |
9
|
Středočeský kraj
|
Ne
|
|
Jako pedagog a bývalá ředitelka nesouhlasím se stanovením konkrétních cílů a osnov. Je to pro výuku příliš svazující. V některých předmětech je potřeba revize, ubrání méně podstatných věcí pro reálný život. |
Zdeněk Hruška |
9
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Bc. Soňa Humpolíčková |
11
|
Vysočina
|
Ano
|
|
Mgr. Jana Ivanov Maksoudová |
16
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
škola má především vzdělávat a ne ideologicky formovat. Jsem pro to, aby děti dostaly informace adekvátní věku, a to i ohledně sexuality a různých odchylek, ale nikoliv pro to, aby jim byly "vymývány mozky" tím, že změna orientace je lék na všechny jejich problémy... Stejně tak politika by měla zůstat ve formě informativní, a to i ta, která se právě nehodí vládní garnituře. Jsem naprosto proti deformaci dějin podle aktuální politické situace a pro podporu zdravého úsudku dětí na základě dostatku informací ze všech úhlů pohledu. |
Ing. Bc. Erik Jahnický MPA, MBA, DBA |
7
|
Pardubický kraj
|
Ne
|
|
Osobně vnímám reformu RVP, že dává školám volnost, dětem smysl, rozvíjí jejich dovednosti a kritické myšlení a zároveň respektuje práva rodičů. |
Mgr. Jakub Janda |
5
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Libor Janíček |
10
|
Plzeňský kraj
|
Ne
|
|
Myslím si, že tato otázka i vysvětlení jsou koncipovány „slušně“ řečeno návodně. Jsem pro reformu školství jako celku s důrazem na odklon od encyklopedických znalostí a důrazem na finanční a občanskou gramotnost, péči o ducha i tělo, podporu kreativity a samostatnosti u dětí. |
Radek Januš |
18
|
Zlínský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Pavel Jelínek PhD. |
2
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Jiří Jordán |
31
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Aleš Juchelka |
2
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Kateřina Jurigová |
10
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
V minulém roce jsem se jako občan zapojila do připomínkování návrhu nových RVP a s většinou zmíněných bodů se ztotožňuji. Školní půda by neměla být zneužívána k prosazování agendy, která do škol nepatří, a zásahům do hodnotového světa dětí, který se má odvíjet především od vlastní rodiny. |
Ing. Jan Kadlec |
4
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
Bronislav Kalvoda |
4
|
Liberecký kraj
|
Ano
|
|
Naprostý souhlas. Zvrácené ideologie do škol nepatří. |
Mgr. Robert Kaše |
7
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
prof. Ing. Eva Kislingerová CSc. |
20
|
Praha
|
Nevím
|
|
Princip jasně definovaného učiva v rámci RVP je v nové podobě zachován, nesouhlasím s vašim hodnocením, které není objektivní. Podobně Green Deal není ideologický směr, ale konkrétní hospodářsko-ekonomický projekt, který se nám nemusí líbit, nemusíme souhlasit s jeho podobou, ale to není otázka školství. V nových RVP oceňují důraz na ochranu přírody, životního prostředí a cirkulární hospodářství. Požadavek „jednoznačných kritérií vzdělávacích výstupů“ je obecně ve školství problematický, protože školství našeho období především musí pěstovat schopnost mladých lidí inovativně řešit problémy, samostatně pracovat a podporovat schopnost diskuse i týmové práce. jakkoliv se to konzervativně laděným lidem nemusí líbit, realita je taková, že mechanické vědomosti jsou a stále více budou nahraditelné AI a obecně technickým pokrokem, robotizací a automatizací. Individuální schopnosti kreativních přístupů naopak umožní dnešním dětem uplatnění na budoucím trhu práce. Zároveň jsem přesvědčena, že dosavadní reformy jdou tímto potřebným směrem jen částečně a nikoliv dostatečně. |
Mgr. Jan Klán |
2
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Dr.-Ing. Michal Klusáček |
1
|
Královéhradecký kraj
|
Ano
|
|
Miloš Koblas |
2
|
Liberecký kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Jiří Kobza |
5
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Václav Kočí |
15
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Aleš Kocourek |
14
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Mj. je potřeba podpořit i výchovné působení školy a postavení učitele, aby děti k němu měli respekt jako k autoritě. |
Mgr. Tomáš Kohoutek MBA |
6
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Ing. Mgr. Dominik Kolder |
7
|
Moravskoslezský kraj
|
Bez odpovědi
|
|
Ing. Kateřina Konečná |
1
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Mojmír Kotas |
21
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Zdeněk Kotouš |
7
|
Královéhradecký kraj
|
Ano
|
|
doc. JUDr. Zdeněk Koudelka Ph.D. |
3
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Václav Král |
2
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
RNDr. Miroslav Kubásek Ph.D. |
10
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Školy mají především učit děti kvalitní znalosti a dovednosti, které potřebují do života – čtení, psaní, matematiku, jazykové a technické dovednosti. Reforma by neměla být o ideologii, ale o kvalitě vzdělávání a férovém přístupu. Podporuji to, aby rodiče měli větší jistotu, že škola respektuje jejich roli ve výchově, a aby učivo bylo jasné, přehledné a bez zbytečných politických vlivů. Moderní témata jako ochrana životního prostředí nebo prevence násilí se mají vyučovat věcně a prakticky, ne ideologicky. |
Ing. David Kváč |
21
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
ano jednoznačně |
Ing. Pavla Kvapilová |
11
|
Pardubický kraj
|
Bez odpovědi
|
|
Celý tenhle bod je podle mého názoru ideologický nesmysl. Je to ideologie proti ideologii. Jsem pro celkovou reformu školství jako takového. Například posílení výuky dějin 20. století. A je vtipné, že za tímto “prorodinným” projektem jsou samé politické neziskovky. Není vám to blbý? |
Stanislav Kvěch |
12
|
Karlovarský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Lenka Labudová |
29
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Nesouhlasím se současnou reformou, kterou schválil ministr Bek. |
Bc. Vojtěch Langr |
8
|
Pardubický kraj
|
Ne
|
|
Pokud nepřipravíme děti na život ve společnosti, tak jednoznačná kritéria vzdělávacích výstupů budou k ničemu. Děti musí vědět co je finanční odpovědnost, problematika životního prostředí, jak pracovat s informacemi (včetně ověřování informací), základní problémy fyzického i psychického zdraví nebo sexuality, ale zdravá informovanost není problém. Diktování učiva není správná budoucnost školství, předání informací a umožnění studentům se rozhodnout co je jejich životní úděl, to je správná cesta vpřed. |
Karol Lesný |
22
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
Ano, sám mam jednodítě v "alternativní" škole, a jsem velice zklamán úrovní výuky i znalostí. |
MUDr. Václav Lhotský |
4
|
Vysočina
|
Ano
|
|
Ing. Jaromír Lón |
9
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Josef Macek DiS. |
22
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Jako pedagog s patnáctiletou praxí vím, že škola má především kvalitně vzdělávat, nikoliv šířit jakékoliv ideologie. Reforma RVP je nutná pro stanovení jednoznačných kritérií vzdělávacích výstupů, které jsou například stanoveny v 5. a 9. ročníku základní školy. Důležitá je také podpora a mentoring pedagogických pracovníků, jejich pozitivní motivace k dalšímu vzdělávání a otevřený přístup k novým metodám výuky, aby byla moderní a především efektivní. Rodiče by určitě měli mít právo se více zapojovat do celého výchovně vzdělávacího procesu. |
RNDr. Milan Macek CSc. |
26
|
Praha
|
Ano
|
|
Jsem pro zrušení RVP a zavedení osnov. |
Mgr. Petr Macinka |
1
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Výkon zelených věrozvěstů z hnutí STAN povařujeme za tragédii českého školství. Gender pryč, zelené ideologie pryč, indoktrinace dětí pryč |
PhDr. Ivana Mádlová Ph.D., MBA |
1
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
JUDr. Mag. iur. Michal Malacka Ph.D., MBA |
4
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Podporuji návrat k poctivému vzdělávání, které děti naučí číst, psát, počítat a rozvíjet jejich znalosti v přírodních i společenských vědách. Škola má vychovávat k odpovědnosti a kritickému myšlení, ne k ideologii. Reforma má umožnit moudré a racionální změny a garantovat skutečné kvality vzdělávání. Například finanční gramotnost, cizí jazyky a vést k realistickému životu v digitální době. Chci, aby se škola vrátila k pevným základům, spolupracovala s rodiči a respektovala rodinné hodnoty a potřeby, protože to je nejlepší cesta, jak děti připravit na život v dnešní realitě. |
Dipl.-Pol. Jana Maláčová MSc. |
1
|
Praha
|
Bez odpovědi
|
|
Mgr. David Mánek |
17
|
Liberecký kraj
|
Ano
|
|
Jan Mareček |
18
|
Královéhradecký kraj
|
Ano
|
|
Jiří Mareš |
19
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Věra Maříková |
12
|
Karlovarský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Karel Mašlík |
15
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Jan Matějka |
3
|
Vysočina
|
Ne
|
|
České školství není v dobré kondici, je potřeba jeho komplexní reforma. Současná reforma RVP toho obsahuje mnohem více, než zde trochu návodně píšete. Neříkám, že s ní souhlasím ve všem, neříkám, že je dostatečná, ale se směrováním, které zde popisujete také nejsem stoprocentně v souladu. |
Bc. Jakub Matuška |
14
|
Jihomoravský kraj
|
Ne
|
|
Ing. Jiří Matuszek CSc. |
27
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Bc. Karla Mikešová |
4
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Zdeněk Milata |
14
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Proti Strateii 2030+ a bezobsažného RVP se vymezuji od jejího schválení (mimochodem - schválil to Plaa s Babišem - Bek jen realizuje jejich záměry. Mé články na tato témata jsou zde: https://www.krajskelisty.cz/stredocesky-kraj/26404-politicka-pripravka-do-skol-schvalena-v-tichosti-skoro-na-tajnacku-take-neni-divu-pojdme-hovorit-o-skolstvi-s-ucitelem.htm |
Monika Moravcová MBA |
8
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Jiří Motyčka |
7
|
Pardubický kraj
|
Ne
|
|
Radek Mráz |
5
|
Královéhradecký kraj
|
Ano
|
|
Tady není o čem debatovat, okamžité zastavení. |
Peter Mrázek |
24
|
Praha
|
Ano
|
|
Samozřejmě jde o to, aby mladý člověk získal nejen jistou sumu základních vědomostí, ale i dovednost s nimi pracovat. A samozřejmě je výchova věcí rodičů a výuka věcí školy. |
Dott. Mag. Radka Murasová |
6
|
Karlovarský kraj
|
Ano
|
|
MUDr. Mgr. Ctirad Musil |
3
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Škola nějakou formou politicky indoktrinuje děti vždy a v každém režimu. To není až tak nepřirozené a vlastně to ani nejde odstranit, pokud učivo neomezíme jen na exaktní přírodní vědy. Politickou indoktrinací je i pouhá výuka literatury, cizího jazyka, dějepisu, nebo občanské nauky. Jde však o to, zda je obsah takového působení na děti v souladu se společností, kterou obývají, nebo se jedná o vliv zvenčí, který má za cíl vytvořit generaci loajální k cizím zájmům. |
Ing. Patrik Nacher |
2
|
Praha
|
Ano
|
|
Ing. Petra Nachtmann Gajičová |
12
|
Karlovarský kraj
|
Ne
|
|
Jsem přesvědčená, že děti potřebují nejen pevné znalosti, ale i dovednosti pro život v dnešní době. Reforma má přinést více důrazu na praktické učení, kritické myšlení a spolupráci, což považuji za cestu ke kvalitnímu vzdělání. Zároveň je pro mě důležité, aby škola zůstala v respektu k rodičům a jejich hodnotám a aby vzdělávání nebylo zneužíváno k jednostranné ideologii. |
David Najman DBA, LL.M. |
14
|
Pardubický kraj
|
Ano
|
|
Ing. Jaroslav Najman |
10
|
Liberecký kraj
|
Ano
|
|
Každá ideologie je škodlivá. Tvorba učebnic není v dnešní době nutná. Základy pro další vzdělávání. Rodiče se mají starat o výchovu a né o vzdělávání. |
Bc. Petra Nečadová |
18
|
Vysočina
|
Ano
|
|
MUDr. Vít Němeček MBA |
13
|
Liberecký kraj
|
Ano
|
|
Richard Nosek MBA |
19
|
Pardubický kraj
|
Ano
|
|
Bc. Vítězslav Novák |
17
|
Praha
|
Ano
|
|
Mgr. Nina Nováková |
8
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Mám několik změn připravených |
Bc. Petra Novotná DiS. |
2
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Naprosto souhlasím. Do škol žádné ideologické směry nepatří. Škola se má primárně zaměřit na všeobecné vzdělávání a dovednosti, umět číst, psát a počítat, znát historické souvislosti a fakta, biologické zákonitosti atd., nikoliv vnucovat dětem "zelené" ideologie a mnohdy doslova úchylné nesmysly o několika pohlavích, Jak všichni víme, pohlaví jsou jen dvě - v přírodě samec a samice, v lidské společnosti muž a žena. |
Mgr. Jiří Novotný |
6
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Žádné politické neziskovky a jiné nesmysli do škol nepatří. |
Mgr. Šárka Oharková |
25
|
Praha
|
Ano
|
|
Ing. Simona Ondroušková |
15
|
Jihomoravský kraj
|
Bez odpovědi
|
|
Radek Onodi |
20
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Jana Parajňáková |
11
|
Karlovarský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Patrik Pařil |
4
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Tomáš Pasterný |
6
|
Zlínský kraj
|
Ne
|
|
Ing. Monika Petrová Ph.D. |
17
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Ve škole se mají děti učit. Green výchova, LGBT a jiné nesmysly do školy nepatří. |
Bc. Michaela Pincová MBA |
16
|
Praha
|
Ano
|
|
Ano, podporuji návrat důrazu na kvalitní vzdělání bez ideologických experimentů. Jako matka vím, jak důležité je, aby škola byla bezpečným a apolitickým prostředím, které se zaměřuje na základní znalosti a dovednosti, nikoli na výchovu podle ideologických trendů. Děti potřebují stabilitu, jasná pravidla a respekt ke své rodině. Program Hnutí ANO klade důraz na návrat k tradičním hodnotám, rovné šance pro všechny bez ohledu na rodinné zázemí a na zamezení zbytečné politizace výuky. Podporuji jednoduchou, přehlednou školní reformu a důsledné zapojení rodičů do diskuse o obsahu výuky. |
Zdeněk Plecitý |
23
|
Ústecký kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Jan Pleskač |
21
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Bc. Petra Quittová |
6
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Lukáš Rada |
7
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
JUDr. Jindřich Rajchl |
1
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Rovněž přidáním povinné etické východy ve velké časové dotaci, pro vštěpování mravních základů a tradičních rolí souvisejících s biologickým uzpůsobením (děvče, chlapec) a ochotou k oběti a zodpovědnosti. |
Mgr. et Mgr. Radek Rákos |
28
|
Středočeský kraj
|
Ne
|
|
Jako učitel mohu potvrdit, že RVP není svatým grálem – vždy záleží i na tematickém plánu konkrétního učitele. Škola má být prostředím, které vzdělává o světě kolem nás tak, aby žáci nebyli později překvapeni realitou. To, že bychom z výuky vynechali jiné kultury, etnika nebo genderové otázky, neznamená, že přestanou existovat. Stejně tak klimatická změna je reálná a vědecky doložená. Pokud budeme dělat, že se nás netýká, problém se tím nevyřeší. Úkolem školy není určovat, jaký svět má být, ale učit o tom, jaký skutečně je. |
Petra Rédová Fajmonová BSc. |
4
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Ano, budu podporovat zastavení této reformy. Škola má děti učit kvalitnímu vzdělání – číst, psát, počítat, orientovat se v historii, přírodních vědách a praktickém životě. Ne má být nástrojem ideologie. Odmítám, aby se do osnov pod záminkou „modernizace“ vkládaly green dealové nebo genderové prvky, které nemají se skutečným vzděláváním nic společného. Škola má být místem, kde se ctí respekt k rodině, k tradicím a k hodnotám, na kterých stojí naše společnost. Podpořím návrat ke vzdělávání, které bude náročné, kvalitní a férové vůči všem dětem, bez indoktrinace. |
Mgr. Monika Rejzková MBA, LL.M. |
20
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Ján Ridzoň |
8
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Martin Říha |
7
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Marek Rossi |
8
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Pavel Rozbroj |
33
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Ano jako bývalý speciální pedagog a učitel na základní škole vím z vlastní zkušenosti co způsobila na školách inkluze,genderová výchova , Green Deal a různé neziskovky. Takže všechny vaše návrhy podporuji. |
Radek Rozvoral |
2
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Helena Ryšavá |
10
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
JUDr. Jan Rytíř PhD. |
11
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Ideologie nemají ve školách co dělat, ale spíš než posílení rodičovských práv, u kterých jako rodič nevidím nedostatečnost, budu prosazovat posílení práv pedagogů ve vzdělávacím procesu. Pedagog musí mít vynutitelnou autoritu, aby mohl zajistit řádný průběh výuky. |
Petr Šajner |
28
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Richard Schleis |
8
|
Vysočina
|
Ano
|
|
Již Masaryk psal, že děti se mají učit svobodě. Rozhodně nové vymývání mozku, po vzoru Bolševiků, které tady prosazuje vládní (protektorátní) koalice do škol nepatří. |
Gabriela Sedláčková |
1
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Ano, jistě. V rámci programu o školství o tom výrazně hovoříme. Navíc chceme zrušit inkluzi. |
Mgr. Marta Semelová |
5
|
Praha
|
Ano
|
|
Ing. Markéta Šichtařová |
1
|
Praha
|
Ano
|
|
Ing. Martin Šilhan Ph.D., MBA |
15
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
2) Budete podporovat zastavení reformy základního školství, která rozvolnila učivo a přidala ideologické prvky green dealové a genderové výchovy, aby se škola vrátila ke kvalitnímu vzdělání a respektu rodinných hodnot? Ano, stoprocentně. Jsem přesvědčen, že na úrovni základních škol by měl být většina výuky naprosto jednotná a centrálně stanovená MŠMT, bez nesmyslů typu RVP. |
Ing. Josef Šimůnek |
16
|
Liberecký kraj
|
Ano
|
|
Milan Šír |
17
|
Liberecký kraj
|
Ano
|
|
Ing. Martin Škorpík |
34
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Karel Sládeček |
5
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Václav Sladký |
18
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Vladimír Slávka |
10
|
Vysočina
|
Ano
|
|
Martin Šlechta |
4
|
Ústecký kraj
|
Ne
|
|
Ing. Karel Smetana |
5
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Miroslav Šoukal |
14
|
Praha
|
Ano
|
|
PaedDr. Martin Soural MBA, LL.M. |
7
|
Olomoucký kraj
|
Nevím
|
|
Barbora Špicarová Stašková M.A. |
5
|
Královéhradecký kraj
|
Ne
|
|
RVP ponechávají prostor konkrétní škole a potřebám žáků, rozhodně neslouží k nějaké indoktrinaci, jak podsouváte v otázce. Naopak tlak je na posílení kompetencí a individuální schopnosti. Cílem nových RVP je zajistit efektivní a moderní prostředí, které bude lépe připravovat děti na budoucí život v proměnlivém světě. |
Daniel Sterzik |
1
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
Bc. Ester Stračánková |
24
|
Moravskoslezský kraj
|
Ano
|
|
Vytvoření učebnic, které se zaměří na kvalitní vzdělání bez převýchovy a budou dostupné i pro děti z méně příznivého sociálního prostředí |
Ludvík Šulda BBA |
5
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
Luděk Švácha |
5
|
Plzeňský kraj
|
Ne
|
|
Iveta Švancarová |
19
|
Olomoucký kraj
|
Ano
|
|
RNDr. Ladislav Sýkora |
19
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Milena Thalerová |
16
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
RVP i tvorbu ŠVP jednotlivými školami považuji za velmi špatný krok našeho školství. Učitel má učit, k tomu je připraven, jeho úkolem nemůže být rozhodování, s jakými výstupy, kompetencemi má žák opouštět školu. To má být v gesci MŠMT a odborníků. Praxe ve školství mne utvrzuje v tom, že také inkluze dětem naprosto neprospívá. |
Mgr. Miroslav Timura |
9
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Dr.-Ing. Milan Urban |
2
|
Praha
|
Ano
|
|
Mgr. Jana Urbanová MBA |
6
|
Liberecký kraj
|
Ano
|
|
RVP a jejich zavedení je převzato z předchozích vlád i se směrem, který z nich vyznívá. Reforma školství je nutná komplexní a zahrnující aplikace vývojových trendů společnosti 21.století! Prosazení odpovědnosti a významu vlivu rodiny na školní léta nejen s jejími právy. |
PhDr. Ing. Mgr. et Mgr. Jiří Valenta DBA |
6
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Petr Vanka |
18
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
Ing. Petr Vaňura |
6
|
Jihomoravský kraj
|
Ano
|
|
PhDr. Soňa Vlaháčová |
12
|
Ústecký kraj
|
Bez odpovědi
|
|
Souhlasím s revizí RVP, určitě by nemělo docházet k "převýchově", ani k ideologické agendě. Učebnice by měly být dostupné pro všechny děti. Rodiče musí mít práva na primární výchovu dětí, nesmí se tato práva omezovat. K tématům jako jsou wellbeing, ochrana životního prostředí a gender zastávám názor, že by děti s nimi měly být seznámeny, nežijí ve vakuu a tato témata jsou všude kolem diskutována. Na wellbeing je nahlíženo jako na komplexní koncept kvality života, který je závislý na spokojenosti s různými oblastmi života a schopnosti efektivně zvládat životní výzvy. Toto je pro děti důležité. Jsou různé aspekty wellbeingu, nelze na něj nahlížet jen jedním „pohledem“. Životní prostředí je všade kolem nás a děti by měly vědět, jak se chovat v přírodě a k přírodě. Toto téma považuji za velice důležité. Genderová výchova se snaží odbourat stereotypy a předsudky spojené s pohlavím, učí k respektování rozmanitosti a rovnosti mezi mužem a ženou. Tato výchova podporuje svobodný rozvoj osobnosti dítěte, ne spojený s tím, co se předurčuje mužům a co ženám, jaké jsou "mužské" a "ženské" role. Dnes nám již nepřipadá "divné", že ženy řídí např. autobus, nebo jsou muži na otcovské dovolené. Dříve toto nebylo možné. Od 1. února 2018 začala platit novela zákona o nemocenském pojištění, která zavedla novou dávku tzv. otcovskou dovolenou. |
Ing. Radomír Volek |
23
|
Ústecký kraj
|
Nevím
|
|
Spíše nesouhlasím s Vaším pohledem na věc. Naše školství se snad liberalizuje a boří některá dřívější tabu, ale stále jej nepovažuji za aktivistické, nicméně připouštím, že politické neziskovky mohou být problém. Rodiče mají nějaké možnosti volby a to včetně té, vychovávat a vzdělávat své děti individuálně. Pokud jde o ochranu ŽP, pak budování světlých zítřků s klapkami na očích jsme tu již měli. Stav životního prostředí je společnou hodnotou a výchova k jeho ochraně je výchovou ke vzájemné ohleduplnosti. Pokud svůj další rozvoj nezaložíme na přijetí principu trvalé udržitelnosti, pak již víme, že není dál za čím se honit. Dopady přirozeného (neregulovaného) rozvoje naší lidské společnosti se stávají limitem jejího dalšího růstu. Rozvoj civilizace v poslední 150 - 200 letech byl na dluh. Teprve až se tyto otázky podaří nějak uspokojivě vyřešit, tak teprve pak může být svět zase krásný a život v něm bezstarostný. |
Mgr. Libor Vondráček |
1
|
Jihočeský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Václav Vozábal |
13
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Mgr. Marcela Vydrová MBA |
14
|
Praha
|
Ano
|
|
Martin Záhoř |
3
|
Plzeňský kraj
|
Ano
|
|
U posílení rodičovských práv - vše má nějakou míru, pokud by rodiče zastávali neortodoxní názory, nemělo by se na tyto požadavky pohlížet pozitivně - není mi v současné době znám rozsah posílení rodičovských práv - moc obecné. |
Vanda Zámišová |
29
|
Středočeský kraj
|
Ano
|
|
Bc. Michael Zelinka MBA |
31
|
Praha
|
Ano
|
|
MUDr. Vladimír Zlínský |
8
|
Zlínský kraj
|
Ano
|
|
PhDr. Petr Žůrek S.T.D. |
13
|
Zlínský kraj
|
Ano
|
|